ילד סבון ילד כוכב

 


ילד "סבון" או ילד כוכב?, ילד "לפלף" או ילד פלפל?
כמה פעמים בדקתם עם עצמכם איך  תעדיפו את ילדכם?
 שיהיה ילד "סבון" לא מתבלט , מובל וניתן להשפעה או ילד שיהיה "כוכב" ויבלוט כיחיד וכמוביל בתוך קבוצה?
ילד "לפלף" שיתקשה לעמוד על שלו ויוותר לעצמו
או ילד "פלפל" שינצח בהתמודדויות?



כשאתם בוחרים גן עבור תינוקכם אתם מעסיקים את עצמכם בהמון שאלות.
האם חום ואהבה במקום הראשון? האם היגיינה וניקיון? האם הצוות מספיק מקצועי ומנוסה? האם תכנים חינוכיים?
או אולי מסרים ערכיים? האם בטיחות ושפע משחקים? האם כמות קטנה או גדולה של ילדים?
האם הגן אופנתי ו"טרנדי" או נוסטלגי "של פעם"?
את כל אלה ועוד , תמצאו קרוב לוודאי בגנים מסוימים ואם מצאתם, סוף סוף, את הכול במקום אחד, האם זה מספיק?



בוודאי דמיינתם כבר  אז, כיצד יתחיל ילדכם את כיתה א' – בימין או בשמאל?
את המושג בטחון עצמי פגשתם ופוגשים ביום יום כמשהו נשגב שכולם מבקשים...מה ילדכם מבקש?
מאמרים אין ספור קיימים בנושא הביטחון העצמי - כיצד לשפר, כיצד להעצים וכיצד להעלות אותו עוד ועוד.
הסיבות לטיפוח הביטחון העצמי מהגיל הרך הן רבות וחשובות:
·       לנטוע בילד תחושת מסוגלות עצמית ומיוחדות.
·       להעלות לילד את הערך העצמי.
·       לפתח אצל הילד תפיסת עולם חיובית.
·       לעזור לילד לסלול לעצמו דרכים להצלחה.
 
ילד בעל בטחון עצמי מרגיש חזק ובטוח רגשית בתוך קבוצה,
ילד כזה יידע להתמודד עם כל סיטואציה שתיקרה בדרכו ולבקש עזרה כשהוא צריך.
ילד שרכש בטחון עצמי יהיה עסוק ומוקף חברתית ויהיה פנוי ללמידה – הרבה יותר מילדים בעלי בטחון עצמי ירוד.
 
חדשה מרעישה! הדרכים לטפח את כל אלה אפשריות וזמינות לכולם!!!!!
·       לספק התנסויות באמצעות אתגרים - מקטן לגדול יותר.
·       לתרגל שוב ושוב משחקים ומשימות עד להצלחה.
·       להמציא "זמן איכות" לילד .
 
 
 
טיפים  להעלאת הביטחון העצמי "על קצה המזלג" במגרש הביתי:
1.     תאתגרו – תנו לילד להתמודד עם משימות ביתיות כמו: במגירת כלי הפלסטיק להתאים מכסים לקופסאות, לסדר את הסכו"ם במגירה,
                       לחלוץ נעליים ולנעול לבד, לסדר את הגרביים במגירה, לעסות לאימא או אבא את כפות הרגליים...
2.     האמינו – תנו לילד את התחושה שאתם סומכים עליו ומאמינים ביכולותיו – אמרו: "אני יודעת שאתה יכול" , "אני מאמינה בך"
3.     שבחו וחזקו – כשהילד פועל וגם אם לא הצליח במשימה השתמשו במילים מעצימות: "אני מעריכה אותך על שניסית",
                       "אני משבחת אותך על שהקשבת לי", "אני מתרגשת לראות שהצלחת".
4.     עשו זמן – מצאו שעה בשבוע של פעילות "אחד על אחד" עם הילד בתוך הבית או מחוצה לו -רשמו זמן זה ביומן עם הילד.
 
  
ב"גנגלית" מגדלים ילדים לביטחון עצמי בדרכים רבות  ומגוונות!
אם תרצו לראות עוד ולשמוע איך אנחנו עושים זאת הנכם מוזמנים לבקר!


 

   
Top page

דף הבית
אודות גנגלית
גני ילדים בפתח תקווה
גלריות גני ילדים
צור קשר
     
לייבסיטי - בניית אתרים